Koncerny Volkswagen i Suzuki rozpoczęły w ubiegłym roku współpracę technologiczną, wymieniając się 20-proc. pakietami akcji. Wiemy, jakie będą pierwsze efekty tej kooperacji.
Jak podają zagraniczne media, powołując się na magazyn Autocar India, Volkswagen i Suzuki prowadzą rozmowy na temat wspólnego wykorzystania istniejących modeli.
Na pierwszy ogień pójdzie Suzuki Alto, które będzie sprzedawane w salonach Volkswagena ze zmienionym logo. Podobny los spotka kanciaste Suzuki Wagon R, które z kolei trafi do salonów Skody.
Ograniczenia czasowe i finansowe spowodują, że przemianowanie modeli Suzuki na Volkswagena i Skodę nastąpi po najniższych możliwych kosztach. To oznacza, że zmiany ograniczą się właśnie do modyfikacji pasa przedniego i ewentualnie tapicerki w kabinie, natomiast wykluczone są zmiany w przetłoczeniach blach czy w wyglądzie deski rozdzielczej. Co ciekawe, Volkswagen będzie musiał podpisać się pod samochodami, które w ramach lokalnej umowy Suzuki z Fiatem napędzane są silnikiem 1,3 Multijet pochodzącym od włoskiego producenta. Z taką bowiem jednostką napędową wyjeżdżają Alto i Wagon R z fabryki w Indiach.
Samochody te trafią początkowo do sieci dilerskich koncernu Volkswagen w Indiach. Najprawdopodobniej też tam już pozostaną, choć to zależy od zapotrzebowania na rynku, ponieważ dla Europy przewidziane jest wprowadzenie całej rodziny miejskich modeli Volkswagena, Skody i Seata w ramach projektu Up.
Projekt Up z kolei nie będzie dostępny w Indiach ze względu na zaawansowany poziom technologii i ceny nieprzystające do tamtejszych realiów.
Źródło: http://moto.onet.pl/1629121,1,nowe-m...ul.html?node=2
Jak podają zagraniczne media, powołując się na magazyn Autocar India, Volkswagen i Suzuki prowadzą rozmowy na temat wspólnego wykorzystania istniejących modeli.
Na pierwszy ogień pójdzie Suzuki Alto, które będzie sprzedawane w salonach Volkswagena ze zmienionym logo. Podobny los spotka kanciaste Suzuki Wagon R, które z kolei trafi do salonów Skody.
Ograniczenia czasowe i finansowe spowodują, że przemianowanie modeli Suzuki na Volkswagena i Skodę nastąpi po najniższych możliwych kosztach. To oznacza, że zmiany ograniczą się właśnie do modyfikacji pasa przedniego i ewentualnie tapicerki w kabinie, natomiast wykluczone są zmiany w przetłoczeniach blach czy w wyglądzie deski rozdzielczej. Co ciekawe, Volkswagen będzie musiał podpisać się pod samochodami, które w ramach lokalnej umowy Suzuki z Fiatem napędzane są silnikiem 1,3 Multijet pochodzącym od włoskiego producenta. Z taką bowiem jednostką napędową wyjeżdżają Alto i Wagon R z fabryki w Indiach.
Samochody te trafią początkowo do sieci dilerskich koncernu Volkswagen w Indiach. Najprawdopodobniej też tam już pozostaną, choć to zależy od zapotrzebowania na rynku, ponieważ dla Europy przewidziane jest wprowadzenie całej rodziny miejskich modeli Volkswagena, Skody i Seata w ramach projektu Up.
Projekt Up z kolei nie będzie dostępny w Indiach ze względu na zaawansowany poziom technologii i ceny nieprzystające do tamtejszych realiów.
Źródło: http://moto.onet.pl/1629121,1,nowe-m...ul.html?node=2
Komentarz